понеделник, 3 юли 2017 г.

Ойкю Карайел - Театъра е моята стихия!




Ойкю Карайел е родена на 01.01.1990 година – още от дете мечтае за сцената, през 2007 изкарва кратък курс в театър „Кентер“, а след това започва да учи театър в Истанбулския Университет. Първите успехи на младата актриса са през 2011г: в началото на годината взима участие в постановката  „Хубавите неща са при нас“  (Güzel Şeyler Bizim Tarafta), а по-късно същата година е избрана за участие в сериала „Север-Юг“ (Kuzey Güney)- където си партнира с двама от водещите мъже актьори в Турция по това време – Къванч Татлъту и Буура Гюлсой. След това за нея следват множество успехи – взима участие в сериалите „Черни пари и любов“, „Великолепният век: Кьосем“ (Mühteşem Yüzyıl Kösem) – където се среща с плеяда от известни актьори: Берен Саат, Мете Хорозоолу, Тюлин Озен, Аслъхан Гюрбюз, Метин Акдюлгер, Вилдан Атасевер и др. През 2017  година Ойкю Карайел  получава роля в нов летен проект: Ударите на сърцето (Kalp Atışı)
 
Ж. Здравей Ойкю, ти си една от актрисите, които рядко дава интервюта, за да стигнем до тази среща с теб имахме две лични срещи с агентите ти и няколко телефонни разговора, каква е причината за това?

О. Причината за това е, че не мисля че е нужно да се появявам редовно в медиите, достатъчно е че жълтите издания често се упражняват върху мен. Давам интервюта единствено и само когато мога да кажа нещо ново, не намирам смисъл да се показвам в медиите всеки ден с едно и също.

Ж. Тоест не смятате, че когато едно лице публично е задължително името му постоянно да е в медиите?

О. Точно така, много хора мислят че това помага на кариерата, но всъщност много вреди на професионалното развитие.

Ж. Друг любопитен факт за вас е, че  не участвате в реклами, по същата причина ли е?

О. Да по същата причина, бих участвала в рекламна кампания ако е свързана с продукцията в която участвам към момента и/или с благотворителна кампания.

Ж. Винаги вземате участие в много различни по същността си проекти – всяка от вашите героини коренно се различава от предишната – това търсено ли е?

О. Разбира се, че е търсено от мен и от екипа ми, всяка роля за мен е ново предизвикателство – различна от другите, но все пак носеща някаква частица от мен самата и някаква частица от предишните ми роли. Когато влезеш толкова в душата на един човек, с определен характер и начин на държание, ти си открадваш нещо характерно и го прибираш някъде в ума си, а след това го влагаш в следващите си проекти. Крада си такива мънички частички от всяка моя роля – някой ден именно те ще ме направят завършена актриса.

Ж. А какво сте си откраднали до сега от вашите героини?

О. Различни и незначителни неща – Джемре ме научи да се боря, да не се предавам и да знам, че винаги има шанс, от Ипек научих че борбата не трябва да е на всяка цена, и че има в случаи, когато е безсмислена, от Дилруба научих, че всеки получава това което е заслужил, без значение добро или лошо.

Ж. Сега ви предстои ново пътешествие с нова роля – тази на Ейлюл в „Ударите на сърцето“  - какво мислите че ще научите от нея?

О. Това че всяко нещо, което ни се случва има причина и ни прави по-силни.

Ж. Може ли да ни разкажете повече за проекта?

О. Разбира се – Ейлюл е  непокорно младо момиче, борещо се с живота, упорита и изключително лошо настроено към училището и семейството си, подложена е на домашен тормоз. Когато баща и я наказва завеждайки я при баба и в малко градче далеч от Истанбул, той всъщност и прави услуга, баба и е тази която и помага и прави от Ейлюл човек, освен баба и герои в нейната история става и младия лекар и учител, който живее под наем при нейната баба – Али Асаф и въпреки че пътищата им на един етап се разделят, те отново ще се срещнат, за да изживеят това което има между тях.

Ж. Как мислите тази история ще се хареса ли на зрителите?

О. Моето мнение, че това е история, която ще допадне на повечето хора, филма не е просто любовна история,  има изключително богато история, преплитане на минало и настоще, много тайни, които ще излезнат наяве, много страст, любов, интриги...

Ж. Как взехте решение да се включите в летен сериал?

О. За мен е без значение, кога започва сериала, важна е историята да ми хареса , не мисля че това че нещо е лятно или пък не, младежко или за обикновенния зрител е от значение. Значение има сценария, режисурата, продуцентите... Ако всички тези неща са добр и продукцията ще е ок.

Ж. Каква е причината да се смените продуцентската компания с която работихте в началото?

О. С Ай Япъм имахме договор за два проекта, след това получих покана за трети, но историята не ме докосна, затова когато получих предложението за участието в Кьосем се хвърлих, рядко се дава такава възможност.

Ж. Работили сте е едни от най-известните актьори в Турция, какво е усещането да си партнирате с толкова утвърдени звезди?

О. Невероятно е, всеки един от тях е изключително добре настроен към по-младите си колеги. Двете година в Север Юг бяха най-важната ми школа – Къванч и Буура ме научиха на страшно много неща,  отнасяха се с мен не само като с колега, а като с някой, който са задължени да научат, много често когато снимахме някоя сцена по 20/30 пъти именно те са били тези, които са ми давали сили. След това професионалния ми път ме срещна с Енгин Акюрек и Бурак Тамдоан – невероятни хора, невероятни актьори и професионалисти. В сцените ни с Енгин се чувствах така, като че ли не играя, той е изключително умел в това да предразполага актьорите около себе си, много усмихнат, приятен и земен. Целия екип обичаше да снима с него, защото всичко минаваше бързо и леко. След това в Кьосем се срещнах с Берен Саат – още от както почнах да се занимавам с телевизия и се възхищавах и когато започнахме да играем в общ проект, аз я гледах и учих от нея, открадвах си мънички неща, които в бъдеще да ми служат.

Ж. Липсва ли ви театъра?

О. Когато нямам възможност да съм на сцената обикновено страшно ми липсва, той е моята голяма любов, може би ако не се бяха стекли обстоятелствата така че да получа роля в Север Юг щях да остана театрална актриса.  Не че не харесвам киното или телевизията, но най-добре се чувствам на театралната сцена. 


Тази статия е преведена само и единствено за този блог! Моля, не копирайте на други места, като сайтове и блогове, без изричното съгласие на екипа! 
Нека уважаваме труда си!


0 коментара:

Публикуване на коментар